Posted by: JanChris | 11/06/2008

Censur på prisvindende journalists blog på Berlingske.dk

I går skrev Mads Kastrup, prisvindende journalist på Berlingske Tidende og blogger på Berlingske.dk, endnu én af den slags artikler, man kun kender alt for godt. Den – kreative – overskrift lyder: Danmark er fremmedfjendtligt.

Ifølge Kastrup er det ikke kun tilhængere af Dansk Folkeparti, der er fremmedfjendske, nej dette lidet flatterende karakterbrist er simpelthen dybt forankret i den danske folkesjæl, der også indeholder en række andre mørke sider. Danskeren betegnes som gerrig, reserveret, skidtvigtig og bagstræberisk! Kort sagt kan man ikke blive ven med en dansker – tørklæde eller ej.

Kastrups dokumentation er en undersøgelse, der viser, at hver tredje videnarbejder, der enten har opholdt sig- eller stadig opholder sig i Danmark, følte/føler sig velkommen.

Ifølge Kastrup er det ikke udlændinge, der skal integreres i Danmark, men os, danskerne, der skal integreres i det fremmede.

Nu til mit egentlige ærinde: Jeg kunne ikke holde ud at læse Kastrups forudsigelige ævl uden at gå til genmæle, og jeg skrev derfor et meget sagligt og veldokumenteret svar, hvor jeg bl.a. henviste til en undersøgelse blandt 2800 udenlandske studerende, der viste, at 90% ville anbefale andre at tage til Danmark. Jeg nævnte desuden, at en anden og helt ny undersøgelse påviste, at to ud af tre indvandrere i Danmark selv mener, de er godt integrerede. For otte år siden – under Nyrup-regeringen – var det kun hver anden. Til sidst i indlægget ironiserede jeg over Mads Kastrups høje anseelse blandt kollegaer. Hvorom alting er: Da jeg havde sendt mit indlæg, omkring kl. 16, stod der afventer bedømmelse, mens andre kommentarer blev øjeblikkelig godkendt, men hvorfor faldt jeg igennem censurfilteret? Var det fordi, jeg angav Omnial som min hjemmeside? Jeg ved det ikke, men faktum er, at mit indlæg også syv timer senere afventede bedømmelse. Jeg blev enig med mig selv om at sende kommentaren én gang til, uden den humoristiske henvisning til den pris, Kastrup havde fået, men dog med en bemærkning om, at jeg syntes, det var pinligt, at et så harmløst indlæg som mit var blevet offer for censuren på Berlingske.dk. Her til morgen er begge mine indlæg forsvundet som dug for solen.

Er Mads Kastrup en mimose, der ikke kan tåle den mindste smule saglig kritik? Har han fået storhedsvanvid af kollegaernes hyldest?

Responses

  1. Den megen kritik af danskernes syn på indvandringen skyldes, at vor nationalfølelse kommer på tværs af de kræfter, der gerne ser nationalstaterne forsvinde.
    De kræfter er ledet af Bilderberg Logen, hvis eneste formål er at tjene så mange penge som muligt, og give Fanden i alle befolkninger.
    Det er ufatteligt, at danske pressefolk har deltaget i Bilderberg Logens møder, men der er aldrig skrevet et ord om dens aktiviteter.
    Det understreger, at der foregår en gang hemmelig lusk – rettet mod de indfødte befolkninger.

    falkeøje

  2. Kastrup skulle have set hvad den Nicaraguanske ambassadør i Danmark havde at sige om Danmark i den serie DR (?) har kørende hvor man ellers angler efter fordømmelse fra udlandinge der bliver bedt om at karakteriser Danmark.

    ‘I har et storartet land i skulle bare passe noget bedre på det..’

    Lød det bl.a. fra den cyklende ambassadør, der ikke havde andet end ros for Danmark: ‘I er spontane og kan lide at snakke med folk, næsten lige som os Latinamerikanere, hvar en anden sætning jeg kan huske.’

    Til lykke i øvrigt med din udmærkede artikel i JP for et par dage siden.

  3. Det lyder interessant med den nicaraguanske ambassadør. Jeg har ikke selv set det.
    Hvad angår det, Kastrup siger, er det selvfølgelig helt ude i hampen. Alle ved jo, at danskerne elsker at møde fremmede, hvilket ikke mindst ses ved vores store rejselyst.
    M.h.t. Weiss, takker jeg for de pæne ord. Jeg så for øvrigt et indslag med ham på TV2 Lorry, og han virkede ikke nær så slem i virkeligheden, som han gør på skrift, hvor hans debatniveau skraber bunden.

  4. Berlingske er sammen med de andre mainstreammedier fortid – eller bør være det. Journalistik er en tøsebranche, og hvis vi finder os i, at virke i en verden defineret af tøser, vil vi dø. Mænd og andre ægte mennesker bør gå deres egne veje, og få deres nærmeste til at gøre det samme.

  5. Weiss, …han virkede ikke nær så slem i virkeligheden, som han gør på skrift, hvor hans debatniveau skraber bunden.

    Jeg læste hans svar i JP dag, (hvordan kan han få lov at svare så hurtig?) og det var da nok til at få et anfald af raseri af, i hvert fald hvis jeg hed janchris. At han bare får lov til at spye sit uargumenterede had.. Utroligt.

    Til Kimpo:

    Et tip. jeg så personalelisten hos Institut for menneskerettigheder; 9 ud af 11 var kvinder. Hvad med at kræve kønskvotering?

    Det er jo den reneste diskrimination. Hvordan får vi nogensinde herredømmet tilbage, eller blot noget der ligner ligestilling?

  6. Oh undskyld, jeg har set forkert. Det læserbrev jeg så i dag var ikke fra Weiss og rettet mod janchris..

  7. Jeg kunne heller ikke helt forstå det, for jeg havde ikke fundet noget i dagens avis, men han skal nok komme frygteligt tilbage…


Skriv et svar

Kategorier

