Posted by: JanChris | 13/05/2014

Venstre mener, Løkkes tøjbilag er stjålne. Ekstra Bladet-journalist, der dækker sagen, arbejdede for Venstre fra 2010-12

I forbindelse med Ekstra Bladets dækning af sagen om Lars Løkkes ekstravagante tøjindkøb på Venstre-medlemmernes regning har både Søren Pind, Jakob Engel-Schmidt og Karsten Lauritzen direkte udtalt, at avisen må have fremskaffet oplysningerne på ulovlig vis, f.eks. i forbindelse med et indbrud i partihovedkontoret. Det afviser Ekstra Bladets chefredaktør, Poul Madsen.

Jeg skal ikke kunne sige, hvem der har ret, men én interessant ting er der at bemærke ved Ekstra Bladets dækning: Én af de 6 (!) journalister, avisen har sat på sagenSverre Quist, (bror til Kaare Quist) arbejdede først fra 2003 til 2010 som politisk reporter på Ekstra Bladet, inden han i to år var ansat som kommunikationskonsulent i Venstre frem til marts 2012. Bilagene for Løkkes tøjindkøb er netop indsamlet i perioden fra december 2010 til september 2011. I april 2012 vendte Quist så tilbage til Ekstra Bladet i sin gamle stilling. Jeg beskylder på ingen måde Quist for at være Ekstra Bladets kilde i sagen, men med de ovenstående oplysninger in mente kan ingen vist fortænke nogen i at tænke tanken.

Advertisements

Responses

  1. Kaare Quist er netop dømt for injurier, men har en helt lignende sag fra 2003, hvor der dog ikke blev ført sag mod ham.

    https://groups.google.com/forum/#!topic/dk.politik.trafik/FkMoiQQ5EjM


Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

Kategorier

%d bloggers like this: