Posted by: JanChris | 02/05/2014

Socialdemokraterne står til kun at få 15,7 % af stemmerne i ny Greens-måling. Venstre og DF får tilsammen 49,9 %!

I en ny Greens-måling i Børsen, der dog mærkeligt nok ikke offentliggøres i alle detaljer i avisens lørdagsudgave, står Socialdemokraterne til kun 15,7 % opbakning fra vælgerne. I målinger fra andre analyseinstitutter står partiet væsentlig stærkere. Derimod kan Venstre og DF i den nye måling tilsammen samle støtte fra 49,9 % af de adspurgte. Dansk Folkeparti står næsten til en fordobling af sin vælgertilslutning i forhold til det seneste valg, da partiet fik 12,3 % af stemmerne, men det fremgår ikke præcist. hvad Thulesen Dahl og co. får i Greens-målingen. Omvendt kan hele regeringsfløjen kun samle støtte fra 38,6 % af respondenterne. Dermed er der tale om den største forskel mellem blokkene i en Greens-måling siden valget i 2011. For mit eget vedkommende kan jeg sige, at jeg aldrig har set den ene fløj i dansk politik føre så stort over den anden.

Der er dog selvfølgelig kun tale om en enkelt måling, og ligesom i andre forhold i livet vil jeg umiddelbart sige, at hvis noget ser ud til at være for godt til at være sandt, er det fordi, det netop er det, det er. Jeg tror ganske enkelt ikke på, at Socialdemokraterne i virkelighedens verden er så små, og at de borgerlige fører så stort, som det fremgår af Greens-målingen, men at de borgerlige har et stort forspring til regeringspartierne, er der ingen som helst tvivl om.

Responses

  1. Hvorfor laver man ikke et nyt parti, der evt. så skulle hedde Danskernes stemme. Efter min mening er danskerne alt for spredte med deres meninger, da de er fuldstændigt prisgivet med partiernes måde at bruge deres magt arrogance på.

  2. Hov, jeg havde overset din kommentar, det skal jeg beklage. Hvad angår dit spørgsmål er det et meget stort projekt at starte et nyt parti, der ender med at komme i Folketinget. Alene underskriftsindsamlingen er uhyre krævende. Der eksisterer dog allerede et parti, Dansk Samling, med Morten Uhrskov Jensen som formand, der måske står for noget af det, du har i tankerne: http://dksamling.dk/, http://kortlink.dk/e9qn & http://kortlink.dk/e9qp.


Skriv et svar

Kategorier

