Posted by: JanChris | 17/06/2011

Henrik Qvortrup interviewer 6 partiledere under Folkemødet

Under Folkemødet på Bornholm har politisk redaktør på TV2 og TV2 News, Henrik Qvortrup, interviewet seks partiledere i hver ca. 25 min. Efter min mening var statsminister, Lars Løkke Rasmussen, den, der fik langt den mest aggressive behandling – også Pia Kjærsgaard måtte finde sig i lidt af hvert – mens Qvortrup forekom mig at blive noget mere blød i knæene over for de to damer på venstrefløjen, Margrethe Vestager og Helle Thorning-Schmidt. Især sidstnævnte slap for mig at se for nemt fra sine egne løftebrud og luftige politiske udmeldinger, men døm selv ved at se udsendelserne her.

Responses

  1. Jeg så kun hans interview med Pia Kjærsgaard, og hun fik også en ganske behagelig behandling. Måske det mere var et spørgsmål om køn, end om rød eller blå blok 😉

  2. Henrik Qvortrup er rædselsfuld at høre på for alle os der ikke ønsker at se ‘Helle & Villy’ komme til magten. Og Thomas Larsen fra den ‘borgerlige’ avis Berlingske Tidende er begyndt at lyde som var han ansat som HTS’ spindoktor. Der eringen tvivl om, at alle disse (ulidelige) politiske kommentatorer har travlt med at lefle for HTS, da de åbenbart frygter at blive lagt på is efter et valg, og ikke længere have adgang til magtens inderste cirkler. Sass Larsens ‘advarlser’ har åbenbart virket.

  3. Du har fuldstændig ret i din vurdering af Thomas Larsen. Jeg så ham på TV2 News forleden, og jeg var nærmest chokeret over, hvor socialdemokratisk han lød. Det er også rigtigt, at alle kommentatorer er bange for at kritisere den kommende statsminister, fordi de i givet fald risikerer at gå glip af visse privilegier.


Skriv et svar

Kategorier

