Posted by: JanChris | 22/09/2008

Udlængsel

For at nå sit mål, snor han sig som en ål.

Når han rejser over Atlanten, sker det ikke i Skibs-Trabanten

Nej, man må jo ikke lyve; han kommer dertil ved at flyve.

Det koster millioner, men man har vel ambitioner…

Han vil redde verden, kan man udlede af hans færden.

Når han med magtfulde mænd skåler, ansigtet pludselig igen stråler. 

Men hvad med hans eget land, spørger den jævne danske mand.

Han er ligeglad, vil til magtens fad.

Et land næsten som i krig? Hør, må jeg være fri?

Al magt til den Europæiske Union? Det er vist en grov manipulation.

Udlændingepolitikken ligger fast, siger han i al hast.

Ja, det er et hyr at flytte til Sverige for at passe dyr.

Jeg tror dig, Anders Fogh, du er min gud; hvad du siger er mit bud.

Men hvorfor skal konen gå til dans, bare fordi du vil udenlands?

Responses

  1. Hallo.Du lydder snart som en kulturradikal. kretik af det eksisterende. Anders fup er metal træt, men hvad vil du ellers have?

  2. Jeg havde ønsket mig, at Dansk Folkeparti havde insisteret på, at dansk lovgivning skal stå over EU-retten på udlændingeområdet. Hvis ikke Anders Fogh havde accepteret dette, kunne han være blevet nødt til at træde tilbage, og så ville der efter min formodning være sket det, at DF var gået frem ved et valg, der havde EU og udlændingelovgivningen som hovedtemaer. Et sådant scenario ville ikke være noget dårligt udgangspunkt for DF ved udformningen af et nyt regeringsgrundlag, hvad enten statsministeren så hed Anders Fogh eller Lars Løkke.


Skriv et svar

Kategorier

