Posted by: JanChris | 07/06/2008

Er Lene Espersen en illusion?

Omnial er måske ikke så god til at huske, som jeg har været, men jeg er alligevel næsten helt sikker på, at jeg adskillige gange har set og hørt en konservativ justitsminister ved navn Lene Espersen tale om, at regeringen ikke ville finde sig i den omsiggribende vold i samfundet og derfor ville forhøje strafferammerne for denne type af lovovertrædelser.

Det må dog være min hukommelse, der spiller mig et puds, for jeg har lige læst, at personer, der dømmes efter paragrafferne om simpel- og alvorligere vold, i 99% af tilfældene ikke straffes hårdere end under den tidligere regering. 

På samme måde mener jeg at have hørt denne (pseudo?)-justitsminister tale om at gennemføre en omfattende politireform, der skulle give flere betjente på gaderne og bedre service for borgerne. Endnu engang må jeg imidlertid konstatere, at jeg formentlig tager fejl. I hvert fald flyder medierne over med historier fra hele landet om danskere, der selv ikke i katastrofeagtige situationer kan få fat i politiet. Enten fordi, repræsentanterne for den udøvende magt ikke gider tage sig af sagerne, eller p.g.a. manglende ressourcer.

Jeg indrømmer blankt, jeg er forvirret. Har jeg fået solstik, og er Lene Espersen kun en illusion?

Responses

  1. Der er ingen anden vej, end danskerne skal bevæbne sig, legalt eller illegalt.
    Vi står overfor en borgerkrig, som skal og må ende med en dansk sejr.
    Forbryderne er politikerne.
    Frihedskæmperne er det danske folk.

    Gud bevare Danmark – dansk

    falkeøje

  2. Falkeøje:
    Har du at tage dine piller og husket dine møde tider hos psykiatigerne, det køre vist lidt meget i ring for dig, måske lidt svært at komme ud af, skyd det hele, hele tiden?

  3. Per N.
    Følger du slet ikke med i, hvad der foregår omkring dig?
    Har du slet ikke opdaget, at EU er ved at forberede et diktatur, der skal afskaffe nationalstaterne og tage konkurrencen op om verdensherredømmet med USA.

    Rockefellerne og Rothchild’erne skal være de nye Guder, der skal bestemme alt.

    Hvem tror du, der bliver de nye trælle?
    Hvem tror du, der bliver samfundets bundfald uden indflydelse?
    Tror du ikke, at det bliver almindelige borgere som du og jeg.

    Skal vi bare finde os i den udvikling uden at gå til modstand?
    Det er ganske almindelige politikere, der står bag.
    De er næppe klogere end du og jeg, men de er drevet af et magtbegær, som historien før har været vidne til.

    Tænk dig om Per, inden du taler.

    falkeøje


Skriv et svar

Kategorier

