Posted by: JanChris | 24/05/2008

Originalen Jørgen Poulsen

I anledning af Ny Alliances første landsmøde, der smart nok er programsat samme weekend som det kongelige bryllup, har det hensygnende parti forsøgt at gøre opmærksom på sig selv med flere bastante udmeldninger. For det første har Ny Alliance besluttet at anbefale et nej til en fremtidig afstemning om Euroen, i øvrigt ligesom Dansk Folkeparti.

For at ingen skulle komme komme i tvivl om, hvorvidt Ny Alliance har opgivet sin modstand mod Pia Kjærsgaard og co. – og vel også for at sole sig i medielyset en sidste gang – har den hæderkronede og folkekære Jørgen Poulsen desuden beriget danskerne med endnu én af de rituelle sammenligninger mellem DF og nazismen. Det er den meget omtalte annoncekampagne mod muslimske tørklæder og burkaer, der er faldet Jørgen Poulsen for brystet. Han kommer til at tænke på Goebbels og Riefenstahl, fortæller han med stor troværdighed. Hør selv ved at klikke her, hvis du har nerver til det.

Omnial vil godt rose Jørgen Poulsen for hans originalitet. Man har ikke hørt noget til ham siden valget i november 2007 – altså bortset fra den der fratrædelsesordning, selvfølgelig – men du er tilgivet, Jørgen, for din udmelding i dag er simpelthen så kreativ, fantasifuld, innovativ, epokegørende, original… Nej, det har jeg brugt. Hvorom alting er: Jeg bukker mig for dig, Pastor Poulsen.

Responses

  1. jeg hørte i dag en gudstjeneste på dr 1. Hvor du (jeg regner med at det var dig) talte om Bjergprædiken. Det var fantastisk inspirerende og dejligt vhøjtideligt. Samt humoristisk. Jeg fik lyst til at høre mere. Selv om jeg er ateist. Og sek om jeg bor i Holbæk. Jeg ville gerne komme til dine prædikener. Men ved ikke hvor det er eller hvornår. Mit livssyn er at djævelen ikke eksisterer. Kun som egoistiske elementer i vore hjerter. Jeg siger aldrig til nogen jeg holder af at jeg elsker dem. Jeg handler min kærlighed ud i form af handlinger de behøver. Så derfor ramte bjergprædiken mig så hårdt. For selv om jeg ikke tror. Så gør jeg faktisk det Jesus prøver at få os til. Omvendt har jeg også selv brug for hjælp. Men selv troende “JEG VIL GERNE – MEN LIGE NU PASSER IKKE SÅ GODT” – afviser mig ofte. Det er også dem der siger: jeg elsker dig. Men de viser det ikke i handling. Og så tænker jeg igen på Jesus som engang sagde: hvad er lettest at sige – dine synder er dig forladt – eller rejs dig og tag din seng og gå . Da han helbredte den lamme. Det nemmeste er selvfølgelig at sige at synderne er forladt. For det er kun ord. Ikke mere indhold. Jeg ville blive glad hvis du fortalte mig hvor jeg kan følge dine prædikener det næste halve år. Det tager kun 1 time i bil fra Holbæk. Og jeg er alligevel tit på længere besøg hos en veninde i kbh. Kort om mig: jeg er cand mag i historie. Cand nag i samfundsforhold. Socionom. Og har diplom på 7 års psykoterapi. Og har undervist i filosofi på universitet. Desuden været gæstelærer i mange sammenhænge lige fra sygeplejeuddannelse til afværgelse af vold i den offentlige sektor. Nu er jeg førtidspensionist pga en meget traumatisk barndom. Og alt for meget arbejde. Så jeg har tid nok. Og kompetencer til at forstå svært tilgængeligt stof. Jeg glæder mig til at høre fra dig. Med venlig hilsen Jens K Larsen

  2. Tak for dit interessante indlæg. Det er desværre ikke mig, du har hørt. Var det en præst ved navn Jan Christensen, der prædikede? Jeg har lavet nogle Google-søgninger, og jeg kan ikke rigtigt finde nogen med det navn. I Odense er der dog en Jan-Due Christensen: http://kortlink.dk/7gwk, men i København kan jeg ikke umiddelbart finde nogen.


Skriv et svar

Kategorier

