Posted by: JanChris | 13/12/2007

Omnial holder pause

Jeg har nu haft min blog i lidt mere end et år, og i den tid har jeg skrevet 137 indlæg. Hvis man sammenligner tallet med de mest produktive blogs, såsom eksempelvis Uriasposten og Veritas Universalis, er det nul og niks, men i den sammenhæng skal man tænke på, at jeg skriver næsten alting selv fra ende til anden og altså ikke “bare” henviser til en artikel i en avis eller et andet sted på nettet.

Hvorom alting er, har det været temmelig hårdt for mig at skrive dette relativ beskedne antal indlæg, da jeg er meget perfektionistisk anlagt og også har en tendens til at opfatte selv små opgaver som store og uoverskuelige. Jeg skal blankt indrømme, at lysten til tider ikke blev større af, at mine indlæg kun blev læst af ganske få og kommenteret af endnu færre, men det er heldigvis blevet noget bedre med tiden.

Under alle omstændigheder har jeg altså valgt at holde en pause fra Omnial. Beslutningen skyldes ikke så meget de ovennævnte faktorer som det faktum, at jeg simpelthen har mistet lysten og energien til at skrive. Egentlig er det vel også et meget godt tidspunkt at holde pause på, lige efter et – i hvert fald indtil Pia Christmas-Møller blev løsgænger – veloverstået folketingsvalg. 

Jeg vil gerne betone, at jeg holder pause fra- og altså ikke lukker Omnial. Jeg har helt sikkert ikke skrevet mit sidste indlæg her på bloggen, og hvem ved, måske vender jeg en dag tilbage for fuld styrke.

Til sidst vil jeg gerne takke alle dem, der har læst- og kommenteret mine indlæg. Det har været meget inspirerende og lærerigt.

Responses

  1. Glimrende indlæg, og en passende anledning til pause. Der er ikke brug for mere end den håndfuld reaktionære nyhedsblogs, vi har idag (Uriasposten, Snaphanen, Hodja, Universalgeniet og Polemiken – reaktionær er et plusord hos mig), og det er rimeligt at tage en solid pause. Tak for indsatsen, gode saglige indlæg med kant i indholdet og tilstrækkelig pæn i tonen til at de fimsede må lytte 😉

  2. Selv tak, også for din hjælp med at udbrede kendskabet til Omnial.

  3. Det var da lidt trist. Håber sørme da, at du kommer tilbage inden så længe. Hav en rigtig god jul og et godt nytår. Og tak for en fantastisk fin blog. Vi ses!

  4. Tak for indsatsen. Jeg har læst din blog med stor fornøjelse. Det er et meget tidskrævende arbejde at skrive alle indlæg fra ende til anden. Hvad med at prøve en anden og mindre krævende form? I hvert fald håber jeg, at din blogpause bliver kortere end min egen.

  5. Også en god jul og et godt nytår til dig, Universalgeni, og alle andre læsere af denne blog. Jeg håber, du har kræfter til at fortsætte dit store arbejde.
    ThomasL, det kunne godt være en mulighed at lave bloggen på en anden måde i fremtiden. Det er helt sikkert noget, jeg vil tænke over, mens jeg holder pause.

  6. Endnu en læserkommentar,
    jeg har været meget glad for at følge med her, nu er jeg stort set også enig i det der skrives, men det er altid rart at se nogen som er i stand til at udtrykke det og se tingene fra nogle sider som man ikke lige selv havde tænkt på.
    Jeg håber at du vender frygteligt tilbage når du har sundet dig lidt!

  7. Tak for de pæne ord, Jens Hansen. Om jeg vender tilbage for fuld kraft, kan jeg som nævnt ikke sige, men jeg vil helt sikkert skrive indlæg engang imellem her på Omnial.


Skriv et svar

Kategorier

