Posted by: JanChris | 16/08/2007

Den bliver svær at slå: Thorning-Schmidt taler om velfærd hvert 11. sekund!

Vi vil have dokumentation, lyder det tit fra venstrefløjen, når folk fra den anden side af det politiske spektrum siger noget, de ikke er enige i. Kravet skal ikke ses som et oprigtigt ønske om at få en påstand be- eller afkræftet, men som et middel til at kvæle en ubehagelig debat.

Det emne, dette lille indlæg vedrører, er ikke ligefrem af monumental vigtighed, men alligevel: Jeg kan altså ikke holde ud at høre Helle Thorning-Schmidt plapre løs om velfærd. Da hun i dag blev interviewet til TV-Avisen, gik det endnu engang langt ud over min smertegrænse, så jeg besluttede mig for at gå på nettet, gense indslaget og tælle, hvor mange gange, den socialdemokratiske formand nævnte ordet. Interviewet varede 2.22 min., hvoraf Thorning-Schmidt talte i 1.50 min. I løbet af denne korte tid lykkedes det hende at sige velfærd 10 gange, altså hvert 11. sekund! Meget imponerende, må jeg sige. Den bliver i sandhed svær at slå! Helle for Helle Velfærd-Schmidt! 

Se interviewet ved at klikke her.


Kommentarer

  1. Typisk for Helle Tomrum og andre socialkrabater. De taler meget om velfærd mens den borgerlige regering gør noget for velfærden.

    Sådan har det altid været og sådan vil det altid være.

    Forøvrigt er det sjovt at se A-vælgerskaren blive mindre og mindre i takt med at de får mere vælfærd. Og de tilbageblevne stemmer A fordi de “bare gør det” som protest mod “de borgerlige” som de hader af ren og skær misundelse. Hvorfor ved de ikke, men DF er bare fremmedfjendske racister (beviser for påstandene findes ikke) og der borgerlige er altså bare ….. ja hvad ?

  2. Som du skriver, er der mange, der stemmer på Socialdemokraterne af ren og skær vane eller tradition, men det undrer mig, at et parti, der ikke har nogen selvstændig politik, eller nogen som helst mærkesag – bortset fra velfærd selvfølgelig – der adskiller det fra andre, kan få tilslutning fra en fjerdedel af befolkningen. Det er ikke katastrofalt, som mange kommentatorer siger, men tværtimod fantastisk, når man tager partiets aktuelle tilstand i betragtning.
    M.h.t. DF, er det klart, at Pia Kjærsgaard og co. på sigt forsøger at gøre Socialdemokraterne rangen stridig. Det sker bl.a. ved at fokusere på nogle af de samme mærkesager og vælgere, som Thorning-Schmidt og co. appellerer til. Det er ikke altid lige kønt for den borgerlige del af DF’s vælgere, men mange vælger at se stort på partiets økonomiske og sociale politik, fordi de anser udlændingepolitikken for at være langt vigtigere – sådan en vælger er jeg selv.


Skriv en kommentar

Kategorier